Saturday, December 25, 2010

journal aku seorang ibu dan teacher

i've been reall2 bz this week alone wif my beloved kids...kesahnya :

got transfer from PPD, bulan lepas tertendang ke SK Parit Serong, Tanjong Karang. Pergilah  aku melapor ke sana, drive alone wif my kid becoz mr hubby ade keje..sobs sobs..dah nangis pun..punya la jauh 52km which took 1 hour trip. Then, balik melapor diri, pergi PPD merayu, lantak la sume alasan aku bagi...bagai2 laaa. PPD said "cikgu kene tggu keputusan meeting, ni arahan dari kementerian, kami tak de kuase. tp kami akan timbang sebab kami x lah zalim". so aku balik dengan penuh harapan berkobar kobar. harapnya dpt la tukar.
selang beberapa minggu, dapat la aku ke SK puncak Alam 3 yang mana perjalanan hanya 10-15 minit dr rumah ku syurga ku ini. rumah sewa sebenarnya.

syukur ya Tuhan...ku mengadu kesusahan dan keperitanku..Kau Maha Mendengar. Dan Ekey pun dpt jugak Pra di SK Puncak Alam...Ya Allah! semoga aku dan keluarga sentiase dlm lingkungan keberkatanMu.

ni figure yuran pra ekey...

and cam x cayer je raiyan pun nk skul...cuma pendaftaran adik mahal la siket..sebab private tadika.

No comments:

Post a Comment