Saturday, May 21, 2011

:::shawl tu rezeki ku:::

aku gerakkan jari2 ni..taip..delete..taip..delete..line pulak..nyala..padam..nyala..padam..fusss..mematikan mood aku..bila dh boring dgn fesbuk..n berjalan jalan di alam maya ni, mencari ruang ruang untuk menulis. Tapi akal dan perlakuan tidak selalu serentak. Itulah aku..tidak punya pendirian yg kukuh..kalau lihat saje bukan ringkasan mengajar aku...pasti tertanya tanya "adakah ini adalah hasil tulisan dr manusia yg sama"..kekadang bulat2..kekadang senget2 ke kiri..kekadang senget2 ke kanan..kekadang tegak cam tiang bendera..kekadang bergentel cam taik hidung (wakakakaka) pengotor kah aku?ohhh sama sekali tidak.
Tapi aku tetap seorg wanita, ibu pd anak2 yg sangat comel, isteri pd seorg suami yg sgt terbaik n penyanyang..anak pd sepasang suami isteri yg telah berjaya mendidik tiap2 anak hingga berjaya (my mum pn rohani & my dad en ismail)...


Back to de track..dah cakap..membebel tak telly ngan tajuk tu...SHAWL..
sepagi di pasar tani saujana...
penjual: "beli dik, akak lelong jer murah ni"
"berapa rege ni kak?"
penjual: "8 ringgit selai dik"
sambil duk pilih2...si ekey duk la menyembang ngan penjual..terdengar ke halwa telinga ku...
kepala saya sakit..jatuh kt genting (kantin)..kih kih dlm hati aku..penjual tak tanya pun dia yg sibuk menyembang...mcm2 lagi la citernyer..
"saya amik dua, berapa diskaun kak?"
penjual: "satu 8 ringgit dik..adik amik dua akak bagi 10 ringgit"

aku yg kerek (ala2 kedekut di hujung2 bulan ni) ni buat2 tanya...
"kurang la lagi kak"
penjual: "xpe la dik..amik la 8 ringgit"
terdetik lam hati aku..kesal la jgk..sebab aku rase aku dh terambil sedikit keuntungan si penjual itu...dah rezeki pagi sabtu...so dpt la ekey raiyan grab mainan sorang satu..
dlm hati aku "semoga tuhan permurahkan lagi rezeki penjual itu"

sekian.

No comments:

Post a Comment